Pagina's

31 december 2013

Aanraders van 2013

2013 Was een goed leesjaar voor mij. Mijn Goodreads reading Challenge stond op 50 boeken, wat ik met 56 boeken netjes heb gehaald. Tussen die 56 boeken zitten hele goede boeken en helaas ook hele slechte. Vlak voor de jaarwisseling wil ik jullie laten zien wat de beste boeken zijn die ik in 2013 heb gelezen, en die jij in 2014 zou kunnen lezen.
bron

My last favorite: Bitterblauw van Kristin Cashore
We beginnen met een favoriet. Bitterblauw was het derde en laatste boek uit de De Zeven Koninkrijken serie en ik had er al lang op gewacht. De eerste twee boeken had ik in 2012 al verslonden en toen ik in januari eindelijk Bitterblauw kon bemachtigen, kon ik niet snel genoeg beginnen met lezen. De Zeven Koninkrijken boeken zijn mijn favoriete boeken, die ik elke drie maanden wel weer (deels) herlees. Bitterblauw was dus wel een van de beste boeken die ik in 2013 heb gelezen.

I really needed these books: Gone-serie van Michael Grant
In 2012 had ik de eerste twee boeken van Gone op mijn e-reader gelezen. Toen begon de horror: mijn e-reader ging stuk. Gelukkig had ik een goede vriendin, die toevallig de boeken had. Van haar mocht ik in 2013 de prachtige boeken lenen. Met die boeken echt in mijn handen werd ik helemaal verliefd op deze serie. Ik huil niet snel, maar aan het einde van Licht, het laatste boek, heb ik enige tranen gelaten. Dat zegt genoeg over de kwaliteit van deze boeken.
Let's go English: M is for Magic van Neil Gaiman
Vlak voor de vakantie kreeg ik een nieuwe goedkope e-reader. Omdat er weinig keuze was aan e-boeken in het Nederlands besloot ik enkele Engelse boeken erop te zetten voor in Frankrijk. In Frankrijk begon ik rustig aan met M is fo Magic van Neil Gaiman. Neil Gaiman leek me interessant omdat ik de film Caroline, die gebaseerd is op zijn gelijknamige boek, erg leuk vind. Dit bleek een perfecte start: Neil Gaiman schrijft simpele kinderverhalen, maar wel met een uitbundige fantasie. Iedereen die dus rustig aan met Engelse boeken wil beginnen, raad ik aan om Neil Gaiman te lezen. 

Never expected that: Eon van Alison Goodman
Over dit boek heb ik een recensie geschreven, die je hier kunt lezen. Pas laat in het jaar las ik deze parel. Eon verraste me met een unieke cultuur, een unieke kijk op de wereld en een goede verhaallijn. Ik had een aardig boek voor tussendoor verwacht, maar het bleek een prachtig boek te zijn.

Wat is het beste boek dat jij in 2013 hebt gelezen?

1 opmerking:

  1. Ik ken eigenlijk al de bovenstaande boeken niet, alleen de Gone serie dan :) Die moet ik ook eens een keer gaan lezen

    BeantwoordenVerwijderen