Pagina's

5 december 2013

OtS First Impression: Dracula

Een van de series waar ik erg naar uit keek dit jaar was Dracula. Zodra Vlad Tepes Dracula wordt genoemd, is mijn interesse gewekt, maar word ik ook sceptisch. Het verhaal van Dracula is al honderden keren verteld, dus het is altijd afwachten of het een succes wordt. De trailer van Dracula beloofde echter veel goeds. Ik heb nu vier afleveringen gezien en kan nu vertellen of de serie net zo goed is als de trailer beloofde.

In Dracula komt Vlad Tapes (Jonathan Rhys Meyers) terug naar het Londen van de late negentiende eeuw om wraak te nemen op hen die alles van hem hebben afgepakt. Na een eeuwenlange slaap wordt hij wakker in een wereld vol wetenschappelijke vernieuwingen. Tapes begrijpt het al snel: kennis is macht. Als de Amerikaanse ondernemer Alexander Grayson gaat hij de strijd aan met zijn vijanden om de macht over de economische markt. Tijdens zijn strijd komt hij echter voor een opmerkelijke verassing te staan: Mina Murray (Jessica de Gouw), een zelfstandige geneeskundestudente die precies lijkt op Ilona, de gestorven vrouw van Tapes...

Klik hier als je de video niet kan zien

Als eerste moet ik als op en top puber en vrouw dit zeggen: Dracula is hot. En niet zomaar hot, echt super nog-iets-sexier-en-ik-ontplof hot. Dracula is sexy, duister, mysterieus... mijn God, ik wil hem opeten. Dracula pakt me helemaal in door of een pak, de enige outfit is die alle mannen goed staat, of, wel, vrij weinig te dragen. Welke van die twee outfits Jonathan Rhys Meyers het beste staat, kan ik echter niet beslissen...

Toen ik de trailer zag, was mijn grootste angst dat het een soort mengelmoes van horror en romantiek zou worden. Gelukkig waren de scriptschrijvers slimmer dan dat: politiek, intriges en hevige emoties worden vermengd tot een interessant kat-en-muisspel. Daarmee zal het degene die voor actie en bloed kijken, teleurstellen, maar dat maakt het geen minder goede serie. Ik kan deze serie dan ook zeker aanraden.

Heb jij Dracula al gekeken?

1 opmerking:

  1. Deze serie wil ik ook nog steeds gaan kijken! Een hotte Dracula is altijd mooi meegenomen toch, hihi ^^

    BeantwoordenVerwijderen