Pagina's

12 september 2013

Cover Fight #1: Running up that hill

In de muziekindustrie is het niet ongebruikelijk om een nummer van een andere artiest te zingen, ofwel te coveren. Maar wordt het daardoor ook een beter nummer, of verpesten ze het? In Cover Fight vergelijk ik een paar verschillende versies van hetzelfde nummer. 


klik hier als je de video niet kan zien
Dit is het origineel van Kate Bush. Dit kwam uit in 1985, wat ook wel terug te horen is in het gebruik van instrumenten en geluidseffecten. Persoonlijk houd ik niet zo erg van de stem van Kate Bush en ook de stijl van deze versie is niet echt aan mij weggelegd. 


klik hier als je de video niet kan zien
Wow. Just wow. Dit is iets heel anders dan het origineel. Ik vind de rustige versie van Running up that hill wel wat hebben. Ik had echter wel wat variatie gewild aan het einde van het nummer, zodat het me niet zou gaan vervelen. 


klik hier als je de video niet kan zien
Within Temptation! Aaaaaah! Ik ben een groot fan van Within Temptation, en ik weet dat ik daardoor een ietsje pietsje heel erg beïnvloed word bij het beoordelen, dus dat moeten jullie maar voor lief nemen, niemand is immers volledig objectief. Within Temptation heeft zijn cover dichter bij het origineel gehouden dan Placebo, maar heeft er toch een hele eigen twist aan kunnen geven. 

Voor mij is de winnaar van deze Cover Fight: Within Temptation.  De versie van Placebo vind ik ook erg mooi, maar gaat me na een tijdje toch echt vervelen. De versie van Kate Bush is niet "mijn ding" en zal ik helaas ook niet naar luisteren.


Welke versie wint voor jou deze Cover Fight?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten