Pagina's

28 november 2013

Cover Fight #5: Thrift Shop

In de muziekindustrie is het niet ongebruikelijk om een nummer van een andere artiest te zingen, ofwel te coveren. Maar wordt het daardoor ook een beter nummer, of verpesten ze het? In Cover Fight vergelijk ik een paar verschillende versies van hetzelfde nummer. 


Klik hier als je de video niet kan zien
Ik ben geen grote fan van rap, maar Macklemore kan ik op de een of andere manier wel waarderen. Thrift Shop vind ik wel een grappig nummer en een verademing na alle nummers over seks en liefde. Een simpele boodschap: verspil je geld niet. Dat mag ik wel.


Klik hier als je de video niet kan zien
Ik had nog nooit gehoord van Scott Brandlee & Postmodern Jukebox, maar ze hadden de grappigste cover die ik kon vinden. Deze groep neemt grote hits en coveren ze in een andere stijl. In deze cover spelen ze dus het liedje over "grandpa's clothes" in "grandpa"-style. I love it! 


Klik hier als je de video niet kan zien
Pentatonix kwamen we al tegen in de Radioactive Cover Fight, toen speelde ze samen met een violiste. Dit is echter zonder enig ander en zonder instrumenten. Pentatonix houdt het meer bij het origineel dan Scott Brandlee & Postmodern Jukebox, maar geven er wel hun hele eigen draai aan. Ik vind het erg leuk dat ze er kleine grapjes in hebben gestopt: "What up, I got a big duck!"

Voor mij is de winnaar van deze Cover Fight duidelijk: Pentatonix. Hmm, ze wonnen vorige keer ook al. Ik denk dat ik stiekem verliefd aan het worden ben op deze groep! 

Wie is voor jou de winnaar van deze Cover Fight?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten