Pagina's

7 november 2013

PTAP #4: Prism

bron
Hoe vaak heb jij al Roar op de radio gehoord? Een stuk of twintig keer? Katy Perry is terug met een nieuw album en dat zullen we weten. Katy Perry kennen we onderhand allemaal van haar grote hits zoals I kissed a Girl, Teenage Dream en The one that got away. En laten we de vele haarkleuren en aparte clips niet vergeten. Roar hebben we al veel te vaak gehoord, met de tweede single Unconditionally, een geweldig nummer trouwens, worden we waarschijnlijk binnenkort ook doodgegooid, maar wat kunnen we nou nog meer verwachten van Prism?

Klik hier als je de video niet kan zien
Legendary Lovers is een van mijn favoriete van Prism. Het nummer doet me denken aan het oude China en verboden liefdes. Een nummer om heerlijk bij weg te dromen...

Klik hier als je de video niet kan zien
Spiritual is eigenlijk een bonustrack van de Deluxe versie van Prism, maar ik vond dat hij toch echt niet kon ontbreken. Ik ben verliefd op het echo-effect tijdens de pre-chorus. 

Klik hier als je de video niet kan zien
Ooh, nieuwe nummers op Youtube, wat een ramp. This is how we do is op Youtube helaas alleen pitched of versneld te vinden. Dit hier is een versnelde versie, want de pitched versie klinkt helemaal nergens naar. Het origineel is zo'n 13 seconde langer en iets minder gehaast. Ondanks dat ik niet de originele versie kan laten horen, mag dit nummer niet ontbreken. Terwijl Spiritual vrij zweverig is, is This is how we do lekker down to earth. This is how we do is zeker mijn favoriete nummer van het hele album. Ik raad je dan ook zeker aan als je bijvoorbeeld Spotify hebt, de originele versie even te beluisteren. Die klinkt net wat fijner. 

Wat vind jij van pitched of versnelde nummers?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten