Pagina's

24 oktober 2013

Cover Fight #3: Radioactive

In de muziekindustrie is het niet ongebruikelijk om een nummer van een andere artiest te zingen, ofwel te coveren. Maar wordt het daardoor ook een beter nummer, of verpesten ze het? In Cover Fight vergelijk ik een paar verschillende versies van hetzelfde nummer. 

Klik hier als je de video niet kan zien
Een goede vriendin van mij raden me een paar maanden terug Imagine Dragons aan, en sindsdien ben ik fan. Radioactive is een van mijn favoriete nummers van Imagine Dragons en ik ben daarin niet de enige. Velen hebben dit nummer al gecoverd, dus moest dit wel een Cover Fight worden. 

Klik hier als je de video niet kan zien
Het leuke aan Radioactive is dat je het direct herkent, ook als het op een hele andere manier wordt gespeeld. Pentatonix en Lindsey Stirling hebben een cover gemaakt met veel stemgeluiden en een viool.... stem en viool... Wat hebben die ooit gedacht? De combinatie van de stem als instrument en viool vind ik erg ongebruikelijk, laat staan dat je een nummer als Radioactive ermee gaat doen. Zij wisten blijkbaar wat ze deden, want God, wat is dit een gave cover. Ze hebben het onvoorspelbaar en toch heel herkenbaar weten te maken. DJ loves it!

Klik hier als je de video niet kan zien
Wat een heerlijke beat. Ik wil ook zo'n grote trommel. Een lekkere harde knal tegen het vel geven voordat de dag weer begint.... Jammer dat ik geen ruimte heb. Het ritme is wat deze cover van Kurt Hugo Schneider en The Macy Kate Band een beauty maakt. Om heel eerlijk te zijn; van de zang ben ik geen grote fan. Macy Kate (de zangeres van The Macy Kate Band) maakt een paar schelle uithalen die pijn doen aan mijn oren. De muziek vind ik geweldig, maar de zang is niet mijn ding.

Is het jullie ook opgevallen dat alle covers (en het origineel) zo'n mooi rustig begin hebben? Stilte voor de muzikale storm. De winnaar van deze Cover Fight is voor mij overduidelijk. Dat kan niemand anders zijn dan Pentatonix en Lindsey Stirling. De leukste muziek is muziek die gedoemd is om te falen en toch een parel bewijst te zijn. En ik ben verliefd op die viool. 

Welke cover vind jij het mooist?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten