Pagina's

12 oktober 2013

Meet me: Sick/Ill Tag

Deze tag zag ik onlangs Story Hunters en leek me ook leuk om te doen. Laten we eens een paar zieke boeken bekijken!

1. Diabetes: Een suikerzoet boek, zo zoet dat je er kiespijn van krijgt.
We beginnen lastig, ik hou helemaal niet van zoetigheid! Chicklits, in mijn ogen toch wel de zoetste boeken, zijn niet mijn ding.  Ik lees het liefst boeken met iets meer pit. Het duurde dus ook even voordat ik een zoet boek had gevonden, maar ik heb er een! Huiver van Maggie Stiefvater vond ik behoorlijk zoet. Op zich was het wel een aardig boek, maar voor mij was het iets te veel gericht op de relatie en te weinig op het plot en de spannig. 
bron

2. Waterpokken: Een boek wat je een keer hebt gelezen, maar nooit meer op zult pakken.
Vrees me van Tahereh Mafi. Ik weet dat er veel fans zijn van dit boek, maar ik vond het niets aan. In mijn ogen is het nog steeds op zijn best een slechte mix van X-men en verwoeste natuur. Nee, ik zal dit niet nog eens lezen.

3. Griep: Een boek zo besmettelijk dat zich verspreidde als een virus.
De Gone-serie van Micheal Grant. De eerste boeken moest ik eventjes doorkomen en was ik nog niet erg onder de indruk. Maar na een aantal boeken was ik verkocht. Ik heb de boeken verslonden en kan nu niet wachten tot ik deel 6 in mijn handen heb!

4. Maandelijkse toestand: Een boek dat je iedere maand, jaar of heel erg vaak herleest.
De Gave van Katsa van Kristin Cashore is mijn favoriete boek en lees ik regelmatig. Ook de twee andere delen in de trilogie, Verraad in de dalen en Bitterblauw, herlees ik vaak. Ik ben dol op deze boeken. Toch lees ik meestal niet het hele boek opnieuw. Ik ken de boeken onderhand zo goed dat ik zo mijn favoriete stukjes terug kan vinden en die teruglees.

5. Slapeloosheid: Een boek dat je wakker heeft gehouden.
bron
De van Inkt-trilogie van Cornelia Funke heeft me flink wakker gehouden. Het tweede deel heeft me tot midden in de nacht (uur of twee) wakker gehouden, waarna ik besloot dat ik de volgende dag deel drie moest kopen.

6. Geheugenverlies: Een boek dat je vrijwel meteen bent vergeten.
Euhm... Dat weet ik niet meer... Haha. 
Nee, ik weet wel na wat onderzoek een boek waarvan ik veel ben vergeten: Ik ben nummer vier van Pittacus Lore. Ik vond het idee wel leuk, de uitwerking niet. Zelfs tijdens het lezen vroeg ik me soms af of ik iets gemist had, want ik begreep niet hoe de situaties zich zo ontwikkelden. Tja, dan blijft het natuurlijk niet erg hangen...

7. Astma: Een boek wat je adem beneemt.
Het groene vuur van Eva Raaff benam mij de adem aan het einde, door een onverwachte wending in het verhaal. Dat was het enige moment dat ik letterlijk mijn adem inhield. Doorgaans haal ik netjes adem tijdens het lezen.

bron
8. Ondervoeding: Een boek wat te weinig hersenvoer bevatte om je aan het denken te zetten
Bij veel slechte boeken denk ik nog wel van "Oh, als je dat anders doet, is het een goed boek". Er is maar een boek waarbij ik dat niet kan: Mama Tandoori van Ernest van der Kwast. Ik moest het voor school lezen en God, wat was ik blij toen ik het uit had. Het zou humoristisch zijn, maar het heeft geen humor. Het zou autobiografisch zijn, maar veel is verzonnen. Conclusie: verspilling van papier.

9. Heimwee: Een boek wat je meenam naar een andere plek.
Dit is zonder twijfel Het Nachtcircus van Erin Morgenstern. Dit boek betoverde me helemaal. Ik kon de vele tentjes van het Nachtcircus zo voor me zien en me verwonderen over de details van de grote klok. Elke keer dat ik het boek lees ontdek ik weer nieuwe stukjes in dat wereldje. Echt een geweldig boek.

Wat zijn jullie "zieke"boeken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten