Pagina's

3 oktober 2013

PTAP #2: The truth about love

bron
Onlangs hadden we al een Monday Song van een van mijn favoriete artiesten: P!nk. P!nk is een van mijn grootste voorbeelden. In mijn jeugd werden altijd haar cd's opgezet en haar concert was het eerste concert dat ik ooit bijwoonde. Je kunt je dus wel voorstellen dat als P!nk op de radio is, de hele buurt het moet horen. The truth about love is haar laatste album en bevat een paar populaire hits zoals Blow me, Try en Just give me a reason. Het is tevens het eerste album dat ze weer geschreven heeft na het krijgen van haar eerste kindje, haar dochter Willow.


klik hier als je de video niet kan zien
Are we all we are is het eerste nummer op het album. Het nummer is brutaal en licht confronterend, zoals ik wel van P!nk gewend ben.

klik hier als je de video niet kan zien
All little kids: earplugs requiered! Bij dit nummer heeft P!nk niet geprobeerd netjes te blijven: de scheldwoorden en beschuldigingen vliegen om je oren. P!nk beschrijft Slut like you als haar "very unsophisticated way as a feminist to take the power back."

klik hier als je de video niet kan zien
Van het drukke Slut like you naar het rustige Beam me up. Beam me up is een prachtige ballade waarbij je een traantje kan laten. Het is zeker de moeite waard om goed naar de tekst te luisteren, want dit vertelt een droevig, maar prachtig verhaal.

Wat vind jij van scheldwoorden in een nummer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten