Pagina's

30 oktober 2013

OtS First Impression: The Originals

bron
The Originals is een nieuwe spin-off serie van The Vampire Diaries. De Originals waren in The Vampire Diaries mijn favoriete bad guys, dus moest ik deze nieuwe serie wel zien. Ik heb nu vier afleveringen kunnen  bekijken en wil jullie graag mijn mening geven.

The Originals gaat over de familie Mikaelson, de eerste vampiers, ook wel de original vampires of Originals genoemd. De familie bestaat uit de trouwe en eervolle Elijah (Daniel Gillies), de sterke en snel geïrriteerde Rebekah (Claire Holt) en de onvoorspelbare half-weerwolf-half-vampier Niklaus (Joseph Morgan). Lang geleden kwamen ze naar een stuk land dat later New Orleans zou gaan heten en maakten New Orleans hun thuis. Nu komen ze terug naar hun geliefde stad om het in de handen van Marcel (Charles Michael Davis), Klaus' vroegere beschermeling, te vinden. Door een instabiel verbond met de witches van New Orleans besluit de familie Mikaelson terug te nemen wat ooit van hen was.

Klik hier als je de video niet kan zien

Toen ik begon aan The Originals verwachtte ik dat het veel zoals The Vampire Diaries zou worden: zoetsappig, romantisch en op jonge tienermeiden gericht. Niets is echter minder waar. The Originals draait om macht, trouw en familie. De sfeer is een stuk volwassener en duisterder dan in The Vampire Diaries. Persoonlijk vind ik dat een groot pluspunt. De zoetsappige vampierstelletjes en driehoeksverhoudingen hebben we nu wel gehad, geef mij maar vampiers die macht in plaats van romantiek verlangen.

Het is moeilijk om niet verliefd te worden op de familie Mikaelson. Ondanks dat er nog maar vier afleveringen zijn geweest, zijn alle drie de Mikaelsons geen platte karakters meer. Zowel Klaus als Rebekah als Elijah heeft een karakter waarvan je makkelijk maar een kant belicht, aangezien dat het al zo'n sterk karakter maakt. Men heeft er echter voor gekozen om ons een kleine glimp van die andere kant te laten zien.

De grote vraag is nu natuurlijk: kan ik dit ook kijken zonder The Vampire Diaries te hebben gezien? Ik denk dat je deze serie prima kan kijken zonder The Vampire Diaries te hebben gezien. Je mist dan echter wel enige achtergrond. Zo wordt er in de eerste aflevering snel even wat uitgelegd over hoe het kan dat Klaus zowel vampier als weerwolf is, terwijl in The Vampire Diaries daar een heel seizoen aan is besteed. Vragen zoals "Hoe zijn de Originals vampier geworden?" of "Zijn er nog andere familieleden?" zijn al beantwoord in The Vampire Diaries en zullen dus minder uitgebreid aan bod komen in The Originals. Toch denk dat het ook zonder die kennis prima te bekijken is, aangezien er vrij weinig verwijzingen zijn naar The Vampire Diaries. Je moet alleen niet al te teleurgesteld zijn als ze snel iets uitleggen. 

Wat vind jij van The Originals?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten