Pagina's

31 oktober 2013

PTAP #3: Origin


bron
Op de radio hoor je laatste hits en als je een artiest intikt bij Youtube krijg je een lijstje met de populaire singles. Eigenlijk best jammer, want de artiesten maken naast deze singles nog veel meer mooie nummers. Daarom laat ik jullie in Play That Album Please (PTAP) kennismaken met gehele albums, waar ik de pareltjes uithaal. Deze keer: Origin van Evanescence!

Met Origin is iets aparts aan de hand. Het is namelijk een demo CD. Evanescence maakte deze CD in 2000 en verkocht dit tijdens de live concerten. Op dit album staan dan ook wat nummers die ook op latere albums staan. Sommige nummers, zoals My immortal, heeft op latere albums een andere twist gekregen. Bij deze nummers zal ik een link naar de latere versie geven.




Klik hier als je de video niet kan zien.
My immortal is een vrij bekend nummer van Evanescence. Normaal probeer ik bekende nummers te vermijden, maar deze keer vond ik het wel leuk om de eerdere versie aan jullie te laten horen, juist omdat meer mensen de latere versie kennen. Dit is de welbekende latere versie.


Klik hier als je de video niet kan zien.
Even in death sprak mij erg aan door de aparte sfeer die het overbrengt. Even in death vertelt over het verlies van een geliefde. Evanescence geeft aan dit onderwerp een duister tintje en een tikje wanhoop. De tekst kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden: de verteller kan iemand zijn die gewoon niet goed kan loslaten, iemand die gek wordt na het verlies of misschien wel iemand die paranormaal is... "They don't hear you singing to me"


Klik hier als je de video niet kan zien.
Ik kende al de latere versie van Imaginary, die ik prachtig vind, en was dus blij verrast toen ik ontdekte dat er ook een oudere versie van bestond. Het verschil tussen de oude en nieuwe versie is bij Imaginary groter dan bij My immortal. Voor mij wint de oude versie het grandioos; zij staat al een een paar dagen op de repeat. (Hebben jullie trouwens die foto van Amy Lee, de zangeres, in de video gezien? Wat een prachtige vrouw)


Luister jij wel eens naar nummers die de artiest heeft gemaakt voordat hij/zij bekend werd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten